Wednesday 10 June 2009

PROGRAM KECEMERLANGAN PPDJB....

Pada 08.06.2009 merupakan hari di mana aku bertugas sebagai fasilitator di kem yang di adakan di Tiram village, Ulu Tiram. Sebanarnya Malam 09.06.2009 saya dah pergi tuk melihat keadaan dan lokasinya agar saya tidak tersesat.

Pada 08hb June 2009, jam 2.00 ptg bermulalah era fasilitator. Bila saya sampai kelihatan Pn Saadiah dan En Zulkarnain telah tiba. Aku ambil keputusan tuk berjalan2 sekitar tuk melihat keadaan sekeliling. Selepas penat, saya menuju ke tempat urusetia. Setibanya saya di sana, saya dimaklumkan bahawa, subjek sains tiada. Ari nie ada Bahasa Melayu sahaja. Lebih kurang 15 minit menunggu, di dapati Bahasa Melayu tidak dapat buat tuk kedua2 pusat, jadi satu pusat di berikan kepada subjek Sains. Saya serahkan kepada En Zulkarnain dan Pn Selamah tuk memberi ceramah, saya akan ambil sesi LDP pada sebelah malamnya. Pada sebelah malamnya saya menjalankan LDP dengan bantuan Pn Selamah dan Pn Saadiah. Oh Ya saya juga ada bawa 4 org mantan anak murid saya tuk membantu saya. Mereka ialah, Afendi, Syazwan, Al-Zahari dan Mohd Hisyam. Dengan bantuan mereka semua saya berjaya menjalankan sesi LDP. Kami bertolak balik ke rumah, sebelum itu saya menghantar mereka balik ke rumah.

Pada 10hb June 2009, saya mengadakan kelas tambahan di sekolah, tetapi murid yang datang sungguh mendukacitakan kerana hanya 18 org sahaja yang datang. Saya tetap menjalankan aktiviti sehingga 10.30 pagi.

Pada sebelah petang pula saya pergi te tiram Village tuk menjalankan aktiviti seperti 08 June hari tu, tapi kali nie ada 2 kumpulan sains yang menjalankan aktiviti serentak. Seperti biasa kami dapat melaksanakan dengan jayanya. Semoga mereka dapatlah sesuatu dari kami semua.

No comments:

Post a Comment