Wednesday, 28 January 2009

macam - macam........................

Macam2 lah arie nie..... diam tak diam dah 5 hari cuti sekolah sempena TBC. Sekolah mengambil cuti berganti. Cuti bermula arie Sabtu, tapi Sabtu arie tu saya buat kellas tambahan untuk kelas 6 Bijak dan 6 Cerdas aje. Walaupun kedatangan tidak dipaksa tapi kehadiran boleh dikatakan memuskan kerana yang dtg lam 50% sehingga 60%. Okeylah tu.
Malam pula gi pusing - pusing ngan Ckg Gobi, Ckg Hasdi, Ijud, Pendi, dan Wan. Kitaorg gi Gelang Patah, tuk minum2 atau kareoke, ttapi kedai ttu tak tahulah mcm nak bengkrap aje. Kedai org melayu lah. Nak kata org melayu tak tahu meniaga tapi tak tahulah.
Pas tu Pendi, wan dan Ijud bermlm kat umah. Tak tahulah apa yang diaorg buat. Saya dah melelapkan tido. sedar2 aje dah kul 7 pagi, tu pun coz ada org call. Tapi tak angkat kerana tahulah sapa yang call. Kitaorg sarapan kat umah aje. Pastu saya antar kat umah ijud dan saya pun bertolak blk Melaka. Perjalnan mcm agak laju, dan saya smpai lam kul 1.00 ptg, tapi sampai kat umah isteri saya takde kat umah coz dia gi keje.
Dalam cuti nie memang dah planning awal2 tak nak gi mana2 coz blk jarang2 ingat nak abiskan mase kat umah aje. Tapi isteri saya arie Selasa dah keje blk. Tinggallah seorang2 kat umah. Mcm keje saya boleh buat. Nie pun masih kena tinggal sorang2. Dia keje lagi. Saya akan blk ke JB arie Jumaat coz Ada mmcm2 projek nak buat. Antaranya nak ajar org buat kek, nak gi tgk wayang, nak gi kelas OUM, nak gi umah org kawen dan mcm2 lagi. arie yang agak bzy lah, tapi dah ujung2 aje. Takpelah dah ujung2 cuti. Dah dpt bermalasan dlm beberapa hari yang penuh.
Satu yang musykil, kenapalah cuti TBC nie tak byk cerite yang menarik kat TV. Agaknya zaman gayat, jadi byk syesen TV tak mampu nak beli siaran2 yang menarik2 agaknya. okeylah nanti saya catatkan pengalaman yang lain... Cau cincau............

No comments:

Post a Comment